poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Ciasto 3bit :)

Na początku tego posta chciałam przeprosić za dość długi okres nieobecności i podziękować za wszystkie komentarze. To dla nas bardzo wiele znaczy, szczególnie na początku naszego "blogowania".
 Dzisiaj przepis na ciasto 3bit. Moim zdaniem bardzo proste i szybkie, no i oczywiście pyszne, szczególnie dla łasuchów. To od was zależy czy będzie bardziej czy mniej słodkie. Mi chyba wyszło troszeczkę za słodkie przez grubą warstwę masy kajmakowej, ale i tak było pyszne ;P

Składniki:
*ok. 4 paczek herbatników
*2-3 budyni śmietankowych
*mleko (do budyniu tyle ile na opakowaniu oraz dodatkowo szklanka do nasączenia herbatników
*masa kajmakowa
*500 ml śmietany kremówki lub 2 opakowania śnieżki (ja akurat użyłam śnieżki, ale podejrzewam, że ciasto będzie "bogatsze" jeśli użyjecie kremówki)
*jeżeli wybraliście wersję z kremówką to 2 fixy do śmietany, a jeżeli tą ze śnieżką, to mleko(tyle ile na opakowaniu) 
*starta czekolada do posypania ciasta

Do dzieła!
Herbatniki nasączamy w mleku i układamy na blasze. Smarujemy masą kajmakową (najlepiejn wcześniej rozpuścić w kąpieli wodnej, wtedy jest bardziej "poddatna" do smarowania. Na to układamy kolejną warstwę herbatników. Robimy budyń tak jak jest napisane na opakowaniu i zostawiamy do ostudzenia. Kiedy przestygnie dodajemy trochę masła lub margaryny i miksujemy. Gotową masę budyniową kładziemy na herbatniki. Przykrywamy kolejną warstwą nasączonych herbatników i na wierzch kładziemy bitą śmietanę przygotowaną w dowolny przez Was sposób. Możemy sobie troszkę zostawić do ozdobienia :) Ciasto posypujemy startą czekoladą i ozdabiamy według uznania ;) Wkładamy do lodówki na ok. 4 godz. lub najlepiej całą noc. 
                                                                                                                Smacznego! 

pozdrowionka, Pati ;*

8 komentarzy:

  1. Moja mama takie robi, pyszne jest :)
    Fajny blog ;3

    http://i-am-katina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za komentarz ;D
      twój blog też jest super ;D
      pozdrowionka, Pati ;*

      Usuń
  2. O, dawno nie jadłam 3bita:) A ten bardzo apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. coś czuję że będę tu częściej zaglądać ;) jest pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre ciasto, miałam okazję kosztowania go i na prawdę przypadł mi do gustu :) na pewno tu jeszcze was odwiedzę - zapraszam również do mnie: kulinarnerewolucjeanette@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie tak apetyczne wygląda, że aż mi w brzuchu zaburczało. przy pierwszej wolnej okazji muszę to wypróbować
    Daria :*

    OdpowiedzUsuń