poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Ciasteczka francuskie... palce lizać :)

Hej, postanowiłam podzielić się z wami mega prostym przepisem na ciasteczka francuskie. Pierwszy raz upiekłyśmy je zaraz po zakupie takich gotowawych "fornetek" i stwierdziłyśmy, że musimy takie zrobić :) Teraz robimy je bardzo często wspólnie jak i pojedynczo.
Przepis sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy przyjdą do was niespodziewani goście bądź po prostu będziecie mieli ochotę na coś słodkiego, a czas nie będzie wam pozwalał na zrobienie innej przekąski.

Składniki (na ok. 20 szt.)

*opakowanie ciasta francuskiego ( ja kupuję dwa, ponieważ jedno schodzi u mnie w jakieś 5 minut ;P )
*nadzienie: dżem lub marmolada owocowa, świeże owoce, nutella
*jajko
*papier do pieczenia

Przygotowanie:
Ciasto wyjmujemy z folii. Dzielimy na kwadraty (5x5cm) bądź prostokąty (6x4 cm). Na każdy prostokąt lub kwadrat kładziemy po pół łyżeczki nadzienia i sklejamy (aby ciasteczka były ładniejsze, możemy na jednej stronie powycinać nożem paseczki). Ciasteczka kładziemy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy 10-15 min. w 180 stopniach.
Smacznego!!!

Pati xD

4 komentarze:

  1. Dziewczyny wasz blog jest super! Atmosfera jest ekstra i mam nadzieję, że wam się uda coś zdziałać, a i oczywiście mam zamiar wypróbować wszystkie wasze przepisy! Mam nadzieję, że niedługo pojawią się zdjęcia i filmiki.

    całuski- Jula <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za komentarz, cieszymy się, że ktoś to czyta xD
      Oczywiście mamy zamiar niedługo wstawić filmiki, a ja jeszcze dziś wstawię kolejnego posta, ze zdjęciami, przedstawiającymi klejne etapy pieczenia.
      Pozdrowionka x3
      Ziuta xD

      Usuń
    2. Trzymam was za słowo i czekam z niecierpliowścią ;-P
      Jula <3

      Usuń
  2. Wszystkie wasze przepisy wyglądają apetyczne;) i fajnie, że robicie zdjęcia poszczególnych etapów pieczenia. Pomogą one osobą początkującym pieczenie:D czekam na kolejne przepisy i zgadzam się z anonimem wyżej dawajcie filmy.
    pozdrawiam Milena

    OdpowiedzUsuń